Δευτέρα, 20 Οκτωβρίου 2014

Ας μιλήσουμε για την ελληνική οικογένεια (Ν.Γλώσσα, 2η ενότητα)

Με αφορμή τη 2η ενότητα του σχολικού βιβλίου της Νεοελληνικής Γλώσσας, θα ασχοληθούμε με τη μορφή και τους ρόλους των μελών της ελληνικής οικογένειας στο παρελθόν και στο παρόν.
Πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα; 

 Oι εργασίες των μαθητών δίνονται  στην παρακάτω διαδραστική εικόνα (thinglink).  
Οι  εκφωνήσεις των εργασιών ακολουθούν.


Α) Η πατριαρχική οικογένεια στη Λογοτεχνία.
Θα δούμε το ρόλο του πατέρα και της γυναίκας στα κείμενα Του νεκρού αδερφού και Στέλλα Βιολάντη.
Αφού τα διαβάσετε, θα γράψετε μία παράγραφο με τα συμπεράσματά σας για καθένα από τα δύο κείμενα.
Θα σας καθοδηγήσουν οι ακόλουθες ερωτήσεις: 

α) Του νεκρού αδερφού
Ποιος αναπληρώνει τον πατέρα που δεν υπάρχει στην οικογένεια; 
Ποιο είναι το θέμα του οικογενειακού συμβουλίου και ποια η θέση της Αρετής (της κόρης) σε αυτό; 
Πόση βαρύτητα είχε η άποψη της μάνας στην απόφαση που πάρθηκε; 
Κατά πόσο έπαιξε ρόλο ο έρωτας στο γάμο της Αρετής;

β) Στέλλα Βιολάντη
Πώς φέρθηκε ο πατέρας στην κόρη του; (στην περίληψη της εισαγωγής)
Ποια ήταν η συμβουλή της μητέρας στην κόρη της, για να συμφιλιωθεί με τον πατέρα της; Ποια συμπεράσματα αντλείτε για τη θέση της γυναίκας της εποχής;
Πώς αντιδρά η Στέλλα στη θέληση του πατέρα της και πώς σχολιάζει τη στάση της αυτή η μητέρα της; 
Πιστεύετε  ότι η Στέλλα ή η μητέρα της είναι ο αντιπροσωπευτικός τύπος γυναίκας της εποχής;  

  



Β) Μορφές της οιογένειας στο παρόν και στο πρόσφατο παρελθόν.
Θα διαβάσετε το κεφ.4.1.1 που θα βρείτε εδώ και θα γράψετε μια παράγραφο για τις μορφές της οικογένειας.


 






Γ) Με βάση τις παρακάτω εικόνες να σχολιάσετε σε μία παράγραφο πώς έχει αλλάξει στις μέρες μας  ο ρόλος της γυναίκας στην οικογένεια.






























 Δ) Πόσο έχει αλλάξει σήμερα ο ρόλος του άντρα στην οικογένεια; 
Πάρτε μια συνέντευξη από τη μητέρα, τον πατέρα, τον παππού και τη γιαγιά.  Κάντε τους τις ίδιες ερωτήσεις για τις υποχρεώσεις τους εντός κι εκτός σπιτιού.  Θα πάρετε άραγε τις ίδιες απαντήσεις; 


Καταγράψτε τη συνέντευξη αλλά και τα δικά σας σχόλια σε όσα σας πουν.



Ε) Ζητήστε από τη μητέρα σας να σας περιγράψει μια μέρα από την  καθημερινότητά της.  
Πόσο δύσκολο ή εύκολο σας φαίνεται το 24ωρό της;  

 


 ΣΤ) Η μαμά κάνει ...απεργία!
Και τώρα τι γίνεται; 
Γράψτε ένα κείμενο περιγράφοντας μια τέτοια μέρα.  Πώς τη φαντάζεστε;  Ενδιαφέρουσα; Υπό έλεγχο; Χαοτική; 

Μια ιδέα πάντως μας δίνει η συγγραφέας Λίτσα Ψαραύτη!  Θα το συστήσετε το βιβλίο της στις μαμάδες σας;

Η Ανθή και η Γιούλη τα θέλουν όλα έτοιμα. Ο Διονύσης θέλει κινητό. Τα δίδυμα μωρά θέλουν άλλαγμα. Ο μπαμπάς θέλει για μεσημεριανό τσιπούρα αλανιάρα. Ο παπαγάλος θέλει τάισμα, ο σκύλος θέλει τη βόλτα του και ο κήπος πότισμα. Η μαμά, όμως, δεν προλαβαίνει όλα τα "θέλω" της οικογένειας και βρίσκει ένα έξυπνο κόλπο για να βάλει μια τάξη στο σπίτι. Άραγε, θα τα καταφέρει; Μια χιουμοριστική ιστορία από την πολυβραβευμένη συγγραφέα που θα τη χαρούν τα παιδιά αλλά και όλες οι μαμάδες του κόσμου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου